Korduma Kippuvad Küsimused

Millist kasu toob minule müük Hansabay portaalis?

Müük läbi Hansabay e-kaubanduskeskuse kasvatab Teie müügikäivet ja toob juurde kliente. Ostja näeb kaupa vaadates ja ostu sooritades Teie kaubamärki. Teie tooted ja kaubamärgid koguvad tuntust läbi Hansabay reklaamikampaaniate, tekitades juurde potensiaalseid kliente. See on võimalus ilma märkimisväärsete lisainvesteeringuteta kiirelt ja mugavalt laiendada äri väiksematel ja keskmistel ettevõtjatel. Suurtel ettevõtetel võimaldab Hansabay tugevdada mainet ja laiendada turgu.

Kuidas Hansabay tagab andmete turvalisuse?

Hansabay kasutab kaasaegseid andmete turvalise säilitamise lahendusi ja teostab katkematut turvasüsteemide ja andmebaaside kontrolli. Tegutseme vastavalt Eesti Vabariigis kehtivatele seadustele ja nõuetele. Täpsemalt saab lugeda siit.

Registreerimine

Kuidas ma saan registreerida müüjaks?

Hansabays müügi alustamine on väga lihtne. Selle jaoks on vajalik teostada mõned lihtsad tegevused. Sisestage oma andmed müüja registreerimisvormi ja järgige juhiseid. Täpsem info siin.

Ma unustasin oma parooli, kuidas seda taastada?

Klient peab sisenema sisselogimise lehele, vajutama viitele „unustasid salasõna?“ ning sisestama e-postiaadressi, mis oli märgitud profiili registreerimisel.

Ma unustasin oma kasutajanime, kuidas seda taastada?

Kasutajanimeks on e-posti aadress, mida kasutasite esmasel registreerimisel. Juhul, kui olete e-posti aadressi unustanud, pöörduge Hansabay klienditeeniduse poole.

Kuidas Hansabays ennast veel autentida?

Lisaks kasutajatunnuse ja parooliga sisenemisele on Hansabays võimalik ennast veel autentida sisse logides sotsiaalvõrgustike kontosid kasutades (Facebook, Twitter, Google+).

Kuidas ma saan lisada ja anda töötajale õigused?

Selleks tuleb minna poe Juhtpaneelile ja valida plokk „Töötajad“, sisestada töötaja e-posti aadress ja seejärel vajutada nuppu Lisa töötaja. Avaneb õiguste leht, kus on võimalik määrata oma töötajale vastavad õigused.

Minu ettevõtte/e-poe andmed on muutunud. Kuidas ja kust ma saan andmeid muuta?

Hansabay portaalis on võimalik poe andmeid muuta valides Pood → Muuda andmeid. Redigeerimise lehel tuleb teha vajalikud muudatused ja seejärel vajutada salvesta nuppu.

Ettevõtte andmeid saate muuta valides Pood- Ettevõtted. Redigeerimise lehel tuleb teha vajalikud muudatused ja seejärel vajutada salvesta nuppu.

Milleks on vajalikud ettevõtte pangakonto andmed ja kuidas neid lisada?

Kui soovite müügi pealt teenitud raha kätte saada, lisage kindlasti oma pangakonto info. Ettevõtte pangakonto infot on võimalik lisada Müüja menüü kaudu plokis Ettevõtted → Pangakonto.

Kuidas on võimalik asendada olemasolevat logo?

Seda saab teha plokis „Pood“, seejärel „Muuda andmeid“. Esmalt tuleb ära kustutada olemasolev logo, klikkides „Prügikastil“ ja seejärel üles laadida uus logo.

Peale uue logo üleslaadimist tuleb vajutada „Salvesta“.

Millised on Hansabay marginaalid, millised on minu kulud müümisel?

Liitumine portaaliga on tasuta. Kuumaksed ja muud püsimaksed puuduvad. Hinnakirjaga saab tutvuda siit.

Kuidas ma lisan kaubad Hansabay-sse?

Kaupa saab lisada kahel erineval viisil:

1) käsitsi, täites kauba lisamise vormi administreerimiskeskkonnas,

2) toodete automatiseeritud impordi abil XML või CSV vormingus.

Täpsemad juhised leiate toote lisamise juhendi lehelt.

Kas ostjad näevad kõiki minu tooteid ühes kohas?

Jah. Ostja saab minna Teie poe vitriinile ja näha seal kõiki kaupu, mida Te Hansabay-s müügiks pakute.

Kas Hansabays võib müüa kasutatud kaupa?


Müüki võib panna nii uut kui ka kasutatud kaupa. Kauba seisukorraks saab määrata: uus, taastatud või kasutatud. Ostjad näevad taastatud ja kasutatud kaupa vaid siis, kui teevad otsingufiltris vastava valiku.

Kuidas ma tean, millises seisukorras minu kaup on?

Kaup on „uus“, kui see on kasutamata ja avamata originaalpakendis. Kui kauba pakendit on avatud või kaup on taastatud, tuleb kauba seisukorraks märkida „taastatud“. Kui kaupa on kasutatud, tuleb kauba seisukorraks märkida „kasutatud“.

Kuidas ma annan ostjale teada, et saadetaval kaubal on väike kahjustus?

Müügiedule ja edasiste probleemide vältimisele aitab kaasa, kui kauba kahjustus tuua välja võimalikult detailselt juba kauba kirjelduses.

Millised mooduleid ja e-poe platvorme (CMS-i) saab kasutada toodete importimisel Hansabay keskkonda?

Selleks, et kaupade importimine Müüja e-poest Hansabay keskkonda oleks võimalikult mugav ja vähe aeganõudev, on meie It-osakond koostanud juhendid kõige populaarsemate CMSi moodulite jaoks: OpenCart 1.5 ja 2.0, Prestashop, Woocommerce, Magento1, Magento2 ning WebShopper.

Kas kauba lisamiseks on võimalik Hansabay-lt saada abiteenust?

Küsimuste korral võtame ühendust Teie IT-spetsialistiga, võimaldame konsultatsioone programmi seadistamiseks, et tagada nõuetekohane kaupade faili eksport. Lisaküsimuste puhul palume ühendust võtta meie tehnilise toega, koos leiame lahendused. XML ja CSV failide kaardistamist teostab Hansabay kuni 31. märtsini 2018 tasuta.

Kuidas ma saan veenduda, et minu CSV/XML- fail on 100% sobilik importimiseks Hansabay keskkonda?

Faili näidise saab võtta peale „Toodete import“ alustamist „Üleslaadimise“ lehel. Täpsemad juhised leitavad „Kaupade massilise üleslaadimise“ juhendis.

Lisaks on Müüjal võimalik edastada oma fail kontrollimiseks meie IT-osakonda HelpDesk-i kaudu.

Ma ei leia Hansabay keskkonnas kaupa lisades sellist tootekategooriat, atribuuti või tooteomadust, mida kavatsen müüma hakata. Kuidas käituma peaksin?

Sellisel juhul tuleks ühendust võtta meie tehnilise toega tugi@hansabay.ee. Aitame Teil leida õiget tootekategooriat või lisame vajalikud atribuudid ja omadused.

Kas tootepildid peavad olema kindlasti originaalid või tohib kasutada enda tehtud tootepilt?

Võib kasutada enda tehtud tootefotosid. Vt ka „Tooteinfo eeskirjadest“ nõudmisi fotodele.

Kas Hansabay keskkonna kaudu on võimalik müüa virtuaaltooteid?

Hetkel virtuaalset kaupa Hansabay keskkonnas müüa pole võimalik. Tegeleme sellega ja loodame, et tulevikus tekib selline võimalus.

Kuidas on müüjal võimalik lisada oma olemasolevasse Exceli tabelisse/faili tootepilte?

Otse pole võimalik Exceli faili tootepilti lisada. Exceli tabelisse saab tootepilti lisada vaid lingi kaudu. Lingi saab tekitada järgmiselt:

  1. Tuleb avada e-poes vajaliku toote pilt
  2. Avada pilt uuel vahelehel. Selleks teeme hiire parema nupuga klõps ja avanevas menüüs valime Open Link in New Tab.

  1. Avades pildi uuel vahelehel tuleb teha hiire parema nupuga klõps ja avanevas menüüs valida Copy Image Location või Copy Image URL.

Kui tootel on 2 või 3 pilti, siis nr. 2, 3 jne piltide lingi saamiseks tuleb hiirega liikuda pildi juurde ja teha samad toimingud- samm 3 ja samm 4.

Kuidas aktiveerida imporditud tooted?

Failiga imporditud tooted saab aktiveerida plokis “Tooted” klikates kastile “ Aktiveeri imporditud tooted”.

Kas ühte ja sama toodet/brändi saab müüa mitu erinevat müüjat?

Saab küll. Hansabay ei saa seda keelata.

Kas pean tingimata sisestama kauba mõõdud?

Jah, toote mõõtude sisestamine on vajalik, sest selle järgi arvestab süsteem ostjale tarnehinda.

Ma ei tea kauba mõõte ja kaalu, mida sellisel juhul tegema pean?

Sellisel juhul kirjutage kauba kaalu kasti nr 1. Kauba kaalu väli on kohustuslik, ilma selleta ei saa süsteem arvutada saatmiskulusid.

Kas saan määrata oma e-poes minimaalset tellimuse summat?

Antud hetkel selline võimalus puudub. Anname sellise funktsiooni lisandumisest Teile kindlasti teada.

Kuidas toimub erinevate kombinatsioonidega kauba lisamine?

Kauba kombinatsioone saate lisada peale klõpsamist nupule “+ Uus kombinatsioon”

Avanenud vormis kuvatakse erinevaid atribuute: mõõtmed, materjal, suurus, tüüp, värv jne. Nimekirja saab hiirega alla kerida, et näha kõiki võimalikke atribuute:

Väljavalitud atribuudi alusel toimub kombinatsiooni lisamine, seejuures on vaja valida atribuudile väärtus. Te saate lisada korraga ainult ühe kombinatsiooni sama atribuudi kohta:

Kui atribuutide kombinatsioone on mitu erinevat, saate valida, millist kombinatsiooni kuvatakse vaikimisi.

Peale väljade täitmist klikkige nupule “Salvesta ja jää siia“. Kui soovite peale salvestamist väljuda toote redigeerimise menüüst tagasi toodete menüüsse, klõpsake nupule „Salvesta “.

Kuidas saab määrata kaubale allahindlust?

Võimalik on lisada tootepõhine allahindlus ja allahindlus kategooriapõhiselt/kogu kaubavalikule.

  • Kategooriapõhiselt või kogu kaubavalikule saab allahindluse määrata plokis „Allahindlused“. Selleks tuleb valida „+Lisa“ → Rakenda allahindlus (Kõigile toodetele või kategooriapõhiselt).

Siin saab määrata soodustuse ainult %-des.

  • Tootepõhist allahindlust saab määrata plokis „Tooted“. Kui toode on juba olemas, siis tuleb vajutada „Redigeeri“, edasi „Hinnad“ ja siis „Lisa uus soodushind“. Siin saab määrata allahindluse nii Eurodes, kui ka %-des.

Kuidas saan teada, et minu e-poest on sooritatud ost?

Saate vastavasisulise teate e-meilile. Täitmist ootavaid tellimusi näete ka Hansabay keskkonnas plokis “Minu tellimused” alt.

Kas pühade ajal on kehtestatud müümisele erireeglid?

Erireegleid ja erinõudeid müüjale pühade ajal ei ole. Soovitame varuda piisavas koguses kaupa, et rahuldada pühade ajal tekkivat suuremat nõudlust.

Logistika

Kes saadab kauba ostjale?

Kauba saadab müüja. Müüja kutsub kulleri ja edasise eest vastutab Hansabay logistikapartner. Saatekulude eest müüja tasuma ei pea.

Kuidas saan teada, et tellimuse eest on makstud?

Portaal saadab Teile e-maili täitmist ootava tellimuse kohta vaid peale makse teostamist ostja poolt.

Millise aja jooksul pean asuma tellimust täitma?

Tellimust peab asuma täitma koheselt peale vastavasisulise meili saamist. Juhul kui tellimuse täitmisega viivitatakse, pikeneb kauba tarneaeg ning see võib mõjuda negatiivselt Teie e-poe reitingule.

Kas võin oodata raha laekumiseni ja alles siis kauba välja saata?

Nii teha ei saa. Kaup tuleb välja saata koheselt peale tellimuse saamist. Kui tellimus Teieni jõuab, siis tähendab see seda, et klient on ostu eest juba tasunud. Hansabay deponeerib tellimuse eest tasutud summa oma kontol kuni 14 päeva peale ostja poolt kauba kättesaamise kinnitust. Kui klient ei tee kauba tagastamise avaldust 14 päeva jooksul, kannab Hansabay raha müüjale.

Millised on kauba pakendamise eeskirjad?

Kauba tarnimisega tegeleb Hansabay logistikapartner.

Pakend peab olema transpordikindel. Saadetis peab olema kaitstud mõjutuste osas, mis tekivad seoses automaatse sorteerimise, klimaatiliste tingimuste ja mehaanilise käsitlemisega.

Saadetis ei tohi ohustada paki edastajat, saajat ega kolmandaid isikuid või määrida ja rikkuda teisi saadetisi.

Rohkem kui ühe eseme saatmisel eralda need üksteisest kasutades vahelehti.

Vali pakend, mille suurus ja kuju vastab saadetise suurusele.

Sulge pakend korralikult ja kasuta vastupidavaid kinnitustarvikuid (nt. pakketeip).

Täpsemalt saab tutvuda tingimustega siin.

Kes tasub saatmiskulud?

Müüja saatekulusid tasuma ei pea. Kauba kohaletoimetamise eest tasub ostja, v.a. kui müüja ise pakub tasuta kohaletoimetamist.

Kuidas jõuab minuni tellimuse tarneinfo?

Peale ostu eest tasumist loob Hansabay portaal faili, mis sisaldab kogu vajalikku informatsiooni ning mis saadatakse teie e-mailile. Teie peate selle vaid välja printima.

Mida teha kui ostja teatab, et tarneaadress on vale?

Sellisel juhul peab ostja koheselt pöörduma logistikaettevõtte poole. Tel. 6130 012, E-R 8-21, L-P 9-17, teenindus@dpd.ee ja teatama uue tarneaadressi.

Kas ja kuidas saan määrata kaubale tasuta tarnet?

Tasuta tarne lisamisel on 2 võimalust:

1) Lisada tasuta tarne alates summast kogu kaubavalikule,

2) Lisada tasuta tarne konkreetsele tootele.

  • Tasuta tarne alates summast saab määrata plokis „Pood“ → „Seaded“. Siin saab määrata tasuta tarnet alates summast km-ga. Samuti on võimalik selles plokis määrata tarneaega kogu kaubavalikule.

  • Tasuta tarnet konkreetsele tootele sõltumata tellimuse summast, saab määrata plokis „Tooted“. Alamplokis „Kättetoimetamine“. Määrates tootepõhise „tasuta tarne“ kuvatakse kliendile „ tasuta tarne, kui tellimuse summa on üle 1 EUR“, st et kui klient ostab antud toote, siis ei maksa ta kohaletoimetamise eest.

Oluline! Tasuta tarnet ei tohi määrata korraga mõlemas plokis („Pood“ ja „Kättetoimetamine“). Kui nii tehakse, siis süsteem valib eelistusena tootepõhise „tasuta tarne“.

Kuidas toimub kauba tarne ostjale, kui ühe ettevõtte all on registreeritud 2 või rohkem poodi? Näiteks: klient ostis mitu erinevat kaupa kahest poest, mis on tegelikult Hansabay keskkonnas registreeritud ühe ettevõtte alt.

Kui müüja pole märkinud tasuta kohaletoimetamist või pole määranud summat, millest alates on tarne tasuta, siis süsteem arvestab kohaletoimetamise tasu iga poe kohta eraldi. S.t. et puudub võimalus vormistada tellimus ühe saadetisena.

Kui suured on saatmiskulud?

Ostja näeb saatmiskulu suurust ostu vormistamise hetkel.

Kas erinevatelt müüjatelt ostetud kauba saab ostja kätte ühe saadetisena?

Kõik erinevatelt müüjatelt ostetud kaubad saadetakse ostjale eraldi. Ühe saadetisena kaupa kätte saada pole võimalik. Erandi moodustavad need juhud, kui mitu eri kaupa ostetakse ühelt müüjalt.

Kas müüjal on võimalik näha, et ostja on kauba kätte saanud?

Pärast kauba kättetoimetamist ostjale määrab portaal kauba staatuseks "Kätte toimetatud".

Ostja väidab, et ei saanud kaupa kätte. Kuidas mina käituma peaksin?

Läbi Hansabay e- kaubanduskeskuse tehtud tellimuste puhul kasutatakse ainult sellist saatmisviisi, mille puhul on võimalik jälgida kauba liikumist väljasaatmise hetkest kuni kohaletoimetamiseni. Puudub praktiliselt võimalus, et ostja saab kauba kätte, kuid väidab vastupidist.
Ostja saab tellitud kauba kätte:

- kulleri poolt isiklikult kättetoimetamine, kauba saaja allkirja vastu;

- kauba kättesaamine pakiautomaadist, kuhu klient sisestab SMS-i teel saadud koodi, identifitseerides end selle abil;

-kauba kättesaamine Pickup punktist, dokumendi ja Pin-koodi esitamise alusel;

-kui saadetise võtab vastu ostja tuttav või perekonnaliige, siis lisaks Pin-koodile peab ta teadma tellimuse numbrit ja tellija nime.

Kui ostja siiski väidab, et pole kaupa kätte saanud, kuigi kättesaamine on tuvastatud, palume sellest meile koheselt teada anda, kuna tegu võib olla pettusega.

Kampaaniad, bännerid, turundus

Kas Hansabay pakub promokoode/kinkekaarte?

Alates Hansabay keskkonna avamise hetkest ostjatele toimub Facbookis 30 päeva jooksul loosimine. Kokku loosime välja 300 promokoodi ja ühe päikesereisi, igal päeval 10 tüki. Otsepostituse sooduskuponge Hansabay hetkel ei paku.

Kuidas saan kasutada liitumise puhul Hansabay poolt väljastatud reklaamiraha väärtusega 200€?

Liitumise puhul saadud reklaamiraha saate kasutada ostes bännereid, mis reklaamivad Hansabay keskkonnas Teie e-poodi või tooteid.

Arveldamine (väljamaksed ja arved)

Milliseid makseviise saab Hansabay keskkonnas kasutada ostja?

Hansabay pakub tasumiseks järgmisi võimalusi:

  • tasumine internetipanga kaudu (SWEDBANK, SEB, LUMINOR, LHV);
  • tasumine krediit- või deebetkaardiga- EVERYPAY;
  • tasumine LHV järelmaksuga.

Millal saan raha täidetud tellimuse eest?

Arvelduse korra sätestab Hansabay Müügitingimuste 6.2:

6.2. HANSABAY kannab raha Müüjale üle peale Müüja poolt tellimuste täitmist ning rahaliste vahendite vähemalt 14-päevase Ostja poolt Kauba tagastuse õiguse tähtaja möödumist. Ülekantavast summast arvestab HANSABAY maha kokkulepitud Tasu.

Kus näen tellimusega seotud arveid?

Tellimusega seotud arveid näete Müüja plokis- Tellimused alt.

Kuidas saan kasutada Hansabay müügikonto infot raamatupidamises?

Iga teenustasu tasumise korral, nii müügi kui ka lisateenuste eest, väljastab Hansabay Teile arve, mida saate kasutada enda raamatupidamises. Kõik väljastatud arved on nähtavad Teie müügikontol ja saate neid vajadusel uuesti välja trükkida või arvutisse salvestada.

Iga kasutatud teenuse eest esitab Hansabay Teile arve, mida saate kasutada oma raamatupidamises. Kõik arved säilitatakse Teie Hansabay kontol ja soovi korral saate need salvestada oma arvutisse.

Kui tihti tehakse väljamakseid?

Raha kantakse müüjale taotluse alusel. Väljamakse suuruse ja sageduse määrate ise või Teie raamatupidamisosakond. Väljamakseid saate määrata iga tehingu või olemasolevate vahendite kohta eraldi.

Kes tagastab raha ostjale?

Ostjale raha tagastamisega tegeleb Hansabay.

Kus saan näha oma rahaliste vahendite hetkeolukorda?

Hansabays olevate rahaliste vahendite hetkeolukorda saate näha plokist Müüja menüü- Raha alt.

Mida tähendavad rahaliste vahendite staatused?

Rahaliste vahendite hetkeseis kuvab 4 saatust:

Reserveeritud- tellimuse teostamise ajaks ja enne tagastustähtaja lõppemist on raha reserveeritud

Külmutatud- tagastatavate ja vaidlustatud tellimuste rahalised vahendid, enne vaidluse lahendamist ei saa müüja raha kasutada

Saadaval- rahalised vahendid mis on valmis väljamakseks

Väljastatud- juba väljastatud rahalised vahendid

Tegin väljamaksetaotluse. Kui kiiresti teeb Hansabay ülekande?

Hansabay kannab raha üle 3 tööpäeva jooksul alates taotluse tegemise hetkest.

Kas saan Hansabay kontol olevaid rahalisi vahendeid kasutada ostu eest tasumiseks?

Ei saa. Hansabay kontol olevad rahalised vahendid saate kanda oma pangakontole ja alles seejärel sooritada ostu.

Kui peatan või kustutan oma müüjakonto, kas see mõjutab minu ostjakontot?

Ei mõjuta. Hansabay keskkonnas saate oste sooritada sama kontoga.

Kuidas vormistada saadud (laekunud) tellimust?

Laekunud tellimuse vormistamiseks tuleb minna menüüsse „Tellimused“, avada saatmist ootav tellimus, seejärel valida plokk «Tellimuse info» ja vajutada nuppu «Kulleri tellimine». Avanenud vormis tuleb sisestada järgmised andmed: Saatja aadress või kasutada olemasoleva poe postiaadressi, sisestada saatja kontakt,  telefoninumber, saadetise järeletulemise aeg ja väljale „Saatja töötab kuni“ sisestada aeg millal kuller saab paki järgi tulla. Peale kohustuslike väljade täitmist tuleb vajutada rakenda. Süsteem genereerib automaatselt pakisildi ja jälgimisnumbri. Kui olete vajutanud "rakenda" nupule, siis saadetakse info logistikapartnerile ja määratakse kuller.

Tagastused

Mida teha kui ostja soovib minu kaupa tagastada?

Füüsilisest isikust ostjal on õigus taganeda müügilepingust 14 kalendripäeva jooksul alates kauba kättesaamisest ja ostetud kaup müüjale tagastada.

Juhul, kui Teil on kaupade tagastamise puhul mingisugused eritingimused, siis palun lisage see informatsioon plokki “Tagastamise info”. Jälgige, et tingimused ei läheks vastuollu seaduste ja Hansabay Kasutustingimustega. Pärast ostja poolt tagastustaotluse esitamist ja kauba tagastamist peab müüja selle kontrollima ning poe haldamise plokis tagastusega nõustuma või tagasilükkama.

Kas kõikidele kaupadele kehtib tagastusõigus?

14 päevane tagastusõigus ei kehti järgmiste kaupade puhul: kauba puhul, mis on valmistatud Teie isiklikke vajadusi arvestades; kauba puhul, mis on kiiresti riknev või vananev; perioodiliselt ilmuvate trükiste puhul (nt. ajakirjad); audio- ja videosalvestustele ning arvutitarkvarale, juhul kui tarbija on ümbrise avanud; suletud pakendiga asjadele, mis ei ole kõlblikud tagasisaatmiseks tervisekaitse või hügieenilistel põhjustel, kui pärast kohaletoimetamist on pakend avatud (nt. kosmeetika, pesu); meelelahutus- ja reisiteenustele.

Täpsemalt võib taganemiseõiguse kasutamise kohta lugeda Kasutustingimustest paragrahv 6 ning selle alapunktid.

Juhul, kui Teil on kaupade tagastamise puhul mingisugused eritingimused, siis palun lisage see informatsioon plokki “Tagastamise info”. Jälgige, et tingimused ei läheks vastuollu seaduste ja Hansabay Kasutustingimustega.

Tagasiside

Kus ma näen kauba või e-poe kohta antud tagasisidet/kommentaare?

Kõik kommentaarid on nähtavad müüja poe või vitriini vaates.

Kuidas vältida negatiivset tagasisidet ja kommentaare?

Soovitame negatiivse tagasiside vältimiseks jälgida tarnetähtaega ja -tingimusi, pakkida tooted korrektselt, anda kauba kohta võimalikult täpset informatsiooni ja teavitada üksiasjalikult pakutavate kaupade puudustest.

Ei leidnud vastust oma küsimusele?

Palume võtta ühendust Hansabay tehnilise toega:

tugi@hansabay.ee

või pöörduge meie poole HelpDesk-i kaudu

või helistage numbril 6 800 955